Tuesday 14 February 2012

penagalaman aku nak berdikari :)

salam , hye :) hari nie aku nk cita , sebenarnya "  NAK HIDUP SENANG NIE , TAK MUDAH " .. maksud aku kat sini , nak jadi kaya or nak jadikan sesuatu kehidupan tue dengan senang lenang tak semudah apa yang aku fikirkan selama nie .. aku nie , nak kata manja tue tak la manja tapi aku memang jarang sgt-2 la buat kerja rumah nie .. aku ngn kak aku sama laa .. kami jarang sgt-2 buat kerja rumah .. selalunya kalau anak perempuan nie , bangun pagi sapu rumah , tlong mak masak , kemas rumah , bagai .. tapi aku ngn kak aku tak macam tue .. sebab mak aku jenis tak suka buat kerja ramai-2 .. dia nak buat sorang-2 .. dia kata klu kami tolong lagi semak :)) so, mmg kami JARANG la buat kerja-2 rumah nie .. sekarang umur aku dah menjejah 18 .. klau ekot tahun la .. klu sebenarnya baru " 17 thn  11 bulan " .. *muda g :)) aku tengah tggu result nie :)) hari 2 , time akhir taun 2011 , aku dok merendek ngn mmbe-2 aku ..then da awai taun nie .. pkat-2 msok stdy blek .. tinggai aku sorg-2 kt taman nie :( uhuhu .. sodeh .. aku ngah amek lesen skrg nie ... smbil-2 tue , ada la mmbe-2 aku dok ajak apply sana sini kerja .. aku pun boring yang teramat dok umah .. , so , ada la suruh shafiq apply kt tmpt dea , "MYFC" .. tp x pnaggil-2 pun , sebab depa xmau pkai pekerja lagi .. :( ekin pun ada ajak aku kerja kilang kat sp .. tp kilang 2 tak mau pkai org lagi .. tadak rezeki lagi :) ttiba dgn mengejutnya , aku dpt kerja .. kedai makan :)) *tak pernah aku terfikir nk kerja kt kedai makan :)) tapi , aku dengan buat-2 beraninya , p la kerja tue .. *lawak kn .. ? kerja rumah apa pun tak reti buad , tetiba p kerja kt kedai mkn :)) bila dengar macam tak logik ja kn ? semua org tak percaya aku kerja kat kedai makan :P tapi aku buktikan yang aku boleh kat semua orang .. aku seronok kerja kat situ .. tauke pun baik .. best sgt-2 .. :) macam mimpi aku kerja kat kedai makan tue .. tapi semua tue memang kenyataan :) tapi kan , aku nak cita la .. berdasarkan pengalaman aku bekerja selama 3HARI nie .. fuhh ..customer nie , mcm-2 perangai ada ... ada yang best :)) tp ada yang mulut mcm ************** subhanallah ! yang baek tue , baek sgt .. best .. sama-2 senyum :) sama tlong-2 :) tp yang x oke tue .. menyakitkan hati .. nak marah-2 la .. bagai laa .. ee geram bila fikir-2 kan balik .. tapi tak pa , mak aku kata , tue la dugaan hidup :)*setakat nie ja .. nk rest :) sekian*

terima kasih kerana membaca :) like kalau suka :))

0 comments: